Jednotlivé disciplíny

Prát se budeme o "bezcenné kovy" !

Každý si zvolí stát za který bude soutěžit, včetně vlajky. Stát může být skutečný, neskutečný, vymyšlený anebo jakýkoliv jiný.

Celkem budou čtyři disciplíny. Čára, Pétanque, Molkky, (nebo hod nafukovacím balónkem naplněným vodou na soupeře) a Střelba. 

SOUTĚŽÍME SAMOZŘEJMĚ FAIRPLAY !!! ... I když... :-)

Střelba ze vzduchovky

Každý bude mít pět ran do terče. Hodnoty se sečtou a samozřejmě nejvíc bodů vyhrává!!!


Numera:

Jedná se o kolektivní, tedy týmovou hru, kde je zapotřebí rychlost, spolupráce a rozum. Soutěží se na čas. Na výstřel tým vyrazí ze startovní čáry ke kruhu, ve kterém jsou čísla od jedné do třiceti a znaménka plus, mínus, krát a děleno. Úkolem je v co nejkratším čase dotknout se všech čísel od jedničky do třiceti. Pozor, v kruhu musí být maximálně dvě končetiny (ruka-noha, noha-noha, ruka-ruka) Při porušení tohoto je penalizace 10 vteřin. Z číselné řady chybí čtyři čísla. Chybějící čísla musíte nahradit vzorcem. Tedy pokud bude chybět číslo šest, musíte jej nahradit vzorcem např. 3*2, 4+2, 8-2, atd. Každé znaménko, tedy +, -, *, / můžete použít jen jednou. Při porušení tohoto pravidla je penalizace 10 vteřin. Další penalizace 10 vteřin, je za porušení číselné řady a za dvojitý dotek na jednom čísle či znaménka. 


Čára:

Hráči postupně hází z určené vzdálenosti směrem k čáře. Cílem je hodit minci co nejblíže, ne však za ní. Jestliže se mince čáry alespoň částí dotýká, nemůže být považována za minci za čárou. Každý hráč bude mít 5 mincí. Kdo přijde o všechny své mince, ve hře končí. Na čáře bude ještě provázek s uzlíkem - to jen pro upřesnění "čáry". Hodnotit se bude, kdo bude nejblíže čáře, pokud bude shoda, vyhrává ten, kdo bude blíže uzlíku.Hrát se bude mincemi v hodnotě 20,- Kč. Vítěz, který bere veškeré mince, za tuto výhru pohostí poražené anebo vyhranou částku přidá na sbírku, kterou pořádají Naše Roupy Na Símlace. Uvažujeme, že na čáře bude jakýsi "kaslík".  V tomto prostoru nebude platit, že mince hozená za čáru propadá sbírce.

Pétanque:


Budou hrát dvě družstva po 1 hráči, kde každý má 3 koule (i ženy). Vítězi z obou družstev budou hrát o první a druhé místo. Poražení pak o třetí a čtvrté.


  1. Koule musí být kovová, oficiální rozměry :průměr koule je v intervalu 7,05 cm (min.) až 8,00 cm (max.), hmotnost koule v rozmezí od 0,650 (min.) do 0,800 kg (max.). Cíl (čili "but","cochonette","košonek") může být výhradně ze dřeva. Průměr musí být mezi 25 až 35 mm. Barevný nátěr je povolen.

  2. Pétanque se praktikuje na všech terénech. 

  3. Zápas se hraje do dosažení 13-ti bodů jednou stranou. Ve skupinách je možno hrát zkrácenou hru do 11- ti bodů. Za bod se považuje každá koule, která je po ukončení hry blíže košonku, než první nejbližší koule soupeřova.

  4. Košonek se vyhazuje z místa odhodu vyznačeného kroužkem na povrchu. Rozměr kruhu musí být takový, aby se do něj skryly obě chodidla (0.35 - 0.50 m průměr) a musí být vzdálen min 1 m ode všech překážek či hranic hřiště. Kruh odhodu se vyznačuje okolo předchozí polohy košonku v minulé hře.

  5. Nohy musí být při odhodu uvnitř kruhu, nesmí se jej dotýkat ani jej přesahovat, ani nesmí opustit povrch terénu až do doby pokud je hozená koule či košonek v pohybu. Žádná jiná část těla se nesmí dotýkat země vně kruhu.

  6. Aby bylo vhození košonku platné (jsou na to 3 pokusy), musí být splněny následující podmínky:

    • vzdálenost košonku místa odhodu musí být mezi 6 a 10 metry.
    • místo odhodu musí být nejméně 1 m ode všech překážek, jakož i od hranic hřiště.
    • košonek po dopadu nesmí být blíže než 1 m ode všech překážek a od hranic vymezujících hřiště.
    • košonek musí být z místa odhodu viditelný.
  7. Pokud je vržený košonek zastaven rozhodčím, divákem, hráčem zvířetem, či jakýmkoliv mobilním předmětem je neplatný a hod se musí opakovat, aniž by se ovšem počítal do 3 pokusů.

  8. Po odhození košonku je zakázáno odstraňování či přemísťování jakýchkoli překážek na hrací ploše. Ovšem v každém případě hráč může upravit jamku, která vznikla při hození některé z předchozích koulí. Košonek je vrácen na původní místo pokud je předtím posunut neúmyslně rozhodčím, hráčem, zvířetem, divákem, koulí mimo hru či pocházející z jiné hry či jinými mobilními předměty.

  9. První kouli háže družstvo, které házelo i košonek. Je to to družstvo, které v předchozí hře zvítězilo. Pro hod koulí platí stejná pravidla jako pro košonek.

  10. Žádná již vhozená koule se nesmí házet znovu, pokud není její pohyb změněn koulí ze sousedního hřiště, divákem atd.

  11. Koule i košonek, který opustí v průběhu hry hřiště je platný v jeho novém postavení, kromě situací citovaných v bodě 9 a 16. Pokud je hřiště ohraničeno pevnými bariérami, musí se vyznačit i tzv "území ztráty", a to min. 30 cm od pevné bariéry směrem dovnitř hřiště (pouze u oficiálních hřišť).

  12. Koule je anulována, ocitne - li se v "území ztráty" i když se odrazí a vrátí zpět do hřiště. Ostatní koule, které při cestě zpět eventuelně posune, se vrátí na své původní místo.

  13. Koule náhodně zastavená divákem či rozhodčímje platná tam, kde se zastaví. Zastaví - li jí člen družstva, kterému patří je anulována. Zastaví li ji soupeř jsou možnosti, ze kterých si může družstvo, které kouli hodilo vybrat:

    • koule zůstane tam, kde se zastavila
    • koule se posune ve směru jejího původního pohybu, v rámci hřiště.
  14. Hráč, který kouli zastaví úmyslně je diskvalifikován, jakož i celé hružstvo z této části hry.

  15. Koule, která je po zastavení náhodou přemístěná je navrácena zpět. Pro zamezení dohadů je lépe koule po dopadu označit (jejich polohu např. rýhou do písku), jinak konečné rozhodnutí je na rozhodčím.

  16. Pokud hráč zahraje cizí koulí, je tato platná, ale musí být nahrazena koulí vlastní. Při recidivě je průběh této hry anulován.

  17. Je povoleno z důvodu měření dočasně odstranit koule, ale jen po jejich předchozím označení.

  18. Přeměřovat může jen družstvo které je ve hře na řadě. Rozhodčí může kdykoliv.

  19. Po ukončení hodů (hry) jsou všechny koule které jsou odstraněny před sčítáním neplatné, pokud nebyly označeny.

  20. Pokud dvě koule, každá patřící jinému družstvu jsou stejně daleko od košonku nastávají tři možnosti:

    • pokud žádné družstvo už nemá koule, hra se anuluje, pokud má kouli jen jedno družstvo pokračuje ve hře a pokud mají koule obě družstva, háží střídavě každý jednou až do rozhodnutí. Pokud se ani tak nerozhodne, hra se anuluje.
  21. Družstvo je povino započít hru do 5-ti minut od vyhlášení začátku zápasu. Pokud není kompletní, je povino začít i bez chybějících členů, aniž by mělo k dispozici jeho koule. Pokud se hráč dostaví později může zasáhnout až do další hry.

  22. Výměna hráčů v průběhu hry není možná.

Mölkky:

Stručný videonávod najdete zde.

Princip hry: Hrají proti sobě nejméně dva hráči/družstva. Ti se snaží házecím kolíkem srazit mölkky. Není vždy výhodné srazit co největší počet mölekk, o strategii rozhoduje počet získaných bodů svých i soupeře a rozestavení mölekk.Utkání se hraje na počet kol, kolik je hračů a nebo družstev, není-li pořadatelem předem provedena úprava. Kolo končí, jakmile jeden hráč/družstvo dosáhne rovných 50 bodů.

Základní postavení mölekk:  mölkky se staví v podélné ose hřiště ve vzdálenosti 3 - 4 m od odhodové čáry.

Počet hráčů: Při hře jednotlivců je minimální počet hráčů dva. Maximální počet hráčů není stanoven. Optimální jsou čtyři hráči; pokud jich hraje více, hra se protahuje a ztrácí na zajímavosti.

U hry družstev není rovněž počet hráčů stanoven. Družstva mohou být dvou a vícečlenná, ideálním počtem jsou dva hráči v jednom družstvu. Do hry na jednom hřišti se může zapojit různý počet družstev, optimální počet jsou rovněž čtyři družstva.

Pořadí házení: Při zahájení hry hráči/družstva losují pořadí házení, které se zapíše do protokolu. Pořadi se posunuje tak, aby každý hrač / družstvo začínalo novou hru v zápase. Pořadí v družstvu určuje vždy kapitán družstva.

Způsob odhodu házecího kolíku: Házecí kolík se hází z území pro odhod spodním obloukem, je možné házet kolík ve vertikální i horizontální poloze a navíc házecí kolík může také vertikálně i horizontálně rotovat. Házecí kolík musí opustit ruku házejícího v úrovni pasu a níže. Odhod nad úrovní pasu není povolen.

Přešlap: Přešlápne-li hráč "odhodovou čáru" do prostoru hracího pole, je potrestán následně:

a) má-li 37 bodů a více, snižuje se počet bodů na 25

b) má-li méně než 37 bodů, v této sérii se hráči nahrané body nezapočítávají.


Zahájení hry: První hráč odhodí házecí kolík, kterým se snaží srazit mölkky v základním postavení. Po odhodu rozhodčí spočítá body, zapíše do protokolu a postaví sražené mölkky. Jakmile jsou mölkky postaveny, vyzve rozhodčí dalšího hráče ke hře. Hráči se dále pravidelně střídají podle stanoveného pořadí.

Počítání bodů: Body se počítají za každou sraženou mölkku, která leží po celé délce na zemi. V případě, že se mölkka opírá o druhou mölkku nebo házecí kolík, nepočítá se jako sražená. V případě sražení mölkky, která se opět postaví, se tato jako sražená nepočítá. Zasáhne-li házecí kolík mölkku a jen ji posune po základně, mölkka není sražena.

Je-li sražena jedna mölkka, započítá se počet bodů v hodnotě číslice na sražené mölce. Jsou-li sraženy dvě a více mölkky, započítá se házejícímu hráči počet bodů rovnající se počtu sražených mölekk. Příklad: hráč srazí 3 mölkky - zapíší se do protokolu 3 body.

Stavění mölekk: Po každém hodu se musí všechny mölkky postavit. Mölkka se staví přesně na místo, kam dopadla, staví se na základnu a číslicí k odhodové čáře. Po ukončení kola se mölkky staví do základního postavení.

Nulový hod: Pokud hráč neshodí žádnou mölkku, zapíše se do protokolu 0. Má-li tentýž hráč po sobě 3 x 0, v tomto kole je vyřazen ze hry a do celkového počtu získaných bodů v tomto kole se zapíše 0. V dalším kole hráč již pokračuje ve hře.

Toto pravidlo platí i u hry družstev, nuly se počítají ne hráčům, ale družstvu. Neshodí-li hráč/družstvo 2x za sebou mölkku a třetím hodem mölkku srazí, předešlé nuly se mažou. Hrají-li mezi sebou jen dvě družstva/hráči, jedno z nich má 3 x po sobě nulový hod a druhý hráč uhrál příkladně 35 bodů, kolo končí, hráči s nulou se do protokolu zapíše nula a soupeři se píše 50 bodů - kontumace.

Ukončení hry: Hra končí, jakmile jeden hráč/družstvo dosáhne rovných 50 bodů. Nerozhoduje počet hodů. Do součtu bodů pro jednotlivá kola se zapíše vítěznému hráči/ družstvu 50 bodů a dalším hráčům/družstvům jejich počet získaných bodů. Přesáhne-li hráč/družstvo hranici 50 bodů, upraví se počet bodů na 25 a ve hře se pokračuje dále.

Určení pořadí: 1. Počet získaných bodů ze všech kol.

2. Počet vítězných kol.

3. Menší počet nulových hodů.

4. Menší počet překročení 50 bodové hranice.

Protokol o utkání: Protokol o utkání obsahuje druh utkání, datum, místo, jména hráčů, družstva a kolonky pro bodové hodnocení. Do protokolu se zapíše vždy prvnímu házejícímu hráči počet bodů po prvním odhodu, při každém dalším hodu se body připočtou a do protokolu se zapíše součet. Při "nulovém hodu" se zapíše součet bodů z předešlé série a zakroužkuje se. Přesáhne-li hráč 50 bodů v dané sérii hodů, zapíše se 25 a škrtne se. Po skončení kola se sečtou a zapíší "nulové hody" a počet překročení 50 bodové hranice.

Výsledková listina: Stejně jako "Protokol o utkání" obsahuje druh utkání, datum, místo, jména hráčů, družstva a kolonky pro hodnocení. Body do výsledkové listiny se zapisují po každém kole a po dvou a více kolech se body sčítají pro lepší informaci hráčů a diváků. Ve výsledkové listině je oproti "Protokolu o utkání" také konečné pořadí.

Rozhodčí: Hra "mölkky" vyžaduje při soutěžích na každém hřišti jednoho rozhodčího. Rozhodčí řídí utkání, posuzuje sražení/nesražení mölkky, rozhoduje o počtu získaných bodů, kontroluje pořadí hráčů při házení, provádí zápis do protokolu a staví sražené mölkky. Při turnajích je vhodné pro pružný chod soutěže přidat k rozhodčímu zapisovatele.

naseroupynasimalce.webnode.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky